سیمافایل

دانلود مقاله ، پروزه ، پایان نامه ، کارآموزی، تحقیق

سیمافایل

دانلود مقاله ، پروزه ، پایان نامه ، کارآموزی، تحقیق

پایان نامه فناوری آموزش مجازی

پایان نامه فناوری آموزش مجازی

پایان نامه فناوری آموزش مجازی

پایان نامه فناوری اطلاعات و پردازش اطلاعات آموزش مجازی

این پایان نامه با فونت نازنین سایز 14 تنظیم شده است، شما میتوانید بدلخواه تغییر دهید.


مقدمه و کلیات
کلیات 
1-1- فناوری اطلاعات و پردازش اطلاعات در ذهن 
1-2- فن آوری اطلاعات و آموزش 12
1-3- مروری بر آموزش الکترونیکی 15
1-6- نسل‌های تکنولوژی اطلاعات 21
1-7- مفهوم تکنولوژی آموزشی و ابعاد آن 22
1-8- اثر بخشی تکنولوژی در آموزش 26
1-9- کامپیوتر در خدمت آموزش 28
1-10- فناوری آموزشی به کدام سو حرکت می‌کند؟ 29
1-11- گرایشهای نوین در فنآوری آموزشی 30
1-12- تحول نحوة آموزش و یادگیری 33
1-13- تغییر وظیفه و کار معلم 33
1-14- کار گروهی و از بین رفتن موانع روانی تعلیم گیرندگان 35
1-15- کامپیوتر، استاد همیشه در دسترس 35
1-16- مراحل فناوری در محیط آموزشی 35
1-16-1- فناوری توزیعی (Distribution technology) 37
1-16-2- فناوری تعاملی (Interactive technology) 37
1-16-3- فناوری اشتراکی (collaborative technology) 37


2-1- مفهوم و ماهیت رویکرد تکنولوژی آموزشی 
2-2- روش پژوهش در علم و تکنولوژی آموزشی 43
2-3- تکنولوژی آموزشی، رویکردی مؤثر در رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و صنعتی 45
2-4- تکنولوژی آموزشی ، رویکردی مؤثر در توسعه کمی و کیفی نظام آموزشی عالی 48
2-5- ارزشیابی و تجدید نظر در نظام آموزش عالی با تکیه بر کاربرد علوم و تکنولوژی‌ آموزشی 52
2-6- همکاریهای‌ بین المللی و منطقه‌ای 57
2-7- تکنولوژی آموزشی، چارچوبی مؤثر در توسعه یادگیری و بهبود آموزش 60
2-8- تکنولوژی آموزشی، نیروی محرکه فرآیند توسعه آموزشی 61
2-9- جهان گرایی تکنولوژی آموزشی 63
2-10- رویکردهای فناوری آموزشی 68
2-10-1 - رویکرد سنتی (فناوری اطلاعات به مثابه تکنولوژی آموزشی) 68
2-10-2- رویکردهای نوین 70


3-1- آموزش 
3-2- رئوس کار سیستم آموزشی جوامع 73
3-3- نیازهای اساسی آموزشی 74
3-4- آموزش باز 75
3-5- آموزش از راه دور و شکل گیری دانشگاه مجازی 75
3-6- آموزش از راه دور ، فرصت‌ها و چشم اندازها 78
3-7- دلایل نیاز به آموزش الکترونیکی 80
3-8- ویژگی‌ آموزش از راه دور 82
3-9- فلسفه‌های آموزش 85
3-10- تعریف آموزش الکترونیکی 87
3-11- آموزش مجازی 89
3-12- انواع آموزشهای وب – محور 91
3-12-1- مکاتبه غیر همزمان 91
3-12-2- مکاتبه همزمان 92
3-12-3- کلاس‌های برتر وب 92
3-12-4- کلاس‌های تحت مدیریت وب 93
3-12-5- توزیع دو جانبه 93
3-13- طبقه بندی پنج گانه آموزش وب – محور 93
3-14- ضرورت ایجاد آموزشهای الکترونیکی (مجازی) 96
3-15- سرویس‌های آموزش الکترونیکی 97
3-15-1- آموزش الکترونیکی برای آموزشهای شغلی 97
3-15-2- آموزش الکترونیکی در سطح دانشگاه‌ها 98
3-15-2-1- دانشگاه‌هایی که فقط دارای سرویس آموزش از راه دور اینترنت می‌باشند: 98
3-15-2-2- دانشگاه‌های سنتی به همراه دانشگاه‌های اینترنتی 98
3-15-2-3- سیستم‌های آموزش از راه دور با همکاری دانشگاه‌های مختلف 99
3-15-3- آموزش الکترونیکی برای جستجو کنندگان کار 99
3-15-4- آموزش الکترونیکی برای عموم 100
3-15-5- آموزش الکترونیکی جهت ایجاد ارتباط بین کشورها 100
3-16- روش‌ها و ابزارهای آموزش الکترونیکی 101
3-16-1- تلویزیون آموزشی 102
3-16-2- ویدئو کنفرانس تعاملی 104
3-16-3- آموزش مبتنی بر اینترنت 106
3-16-4- آموزش مبتنی بر وب WBT 108
3-16-4-1- WWW چیست؟ (World Wide Web) 108
3-16-4-2- روند اجرایی سیستم آموزشی اینترنتی 110
3-17- مؤسسات آموزش از راه دور 112
3-17-1- مؤسسات آموزش از راه دور مستقل 113
3-17-2- مؤسسات مرکب (دانشکده‌های آموزش از راه دور بصورت سازمان‌های غیر رسمی): 114
3-18-تمهیدات‌لازم‌برای استفاده از آموزش از راه دور آغاز هزاره سوم 116
3-18-1- آمادگی دانشجویان 117
3-18-2- آمادگی نظام آموزشی 118
3-18-3- آمادگی مؤسسه آموزشی 120
3-19- رسانه‌ها و مواد آموزشی در آموزش از راه دور 121
رسانه‌های مورد استفاده در آموزش از راه دور 121
3-20- محصولات آموزش الکترونیکی و امکانات آن 126
3-21- ایفا کنندگان نقش اصلی در آموزش 128
3-21-1- کاربران 128
3-21-2- استادان 128
3-21-3- کاربران و استادان 128
3-21-4- مدیران 129
3-22- ابزار آموزش الکترونیکی 129


4-1- مقدمه دانشگاه مجازی
4-2- تاریخچه دانشگاه مجازی 132
4-3- انواع دانشگاه مجازی 134
4-4- خصوصیات دانشگاه مجازی 135
4-4-1- لایه سازمانی 137
4-4-2- صدور حق تکثیر 138
4-4-3- تضمین کیفیت 138
4-4-4- لایه زیرساختاری 139
4-5- صحن دانشگاه مجازی 139
4-6- ثبت نام و پرداخت شهریه 139
4-7- پاره‌ای از مزایای دانشگاه‌های مجازی 140
4-8- مزایای استفاده از اینترنت در آموزش 141
4-8-1- مزایا برای فراگیران 141
4-8-2- مزایا برای مربیان 141
4-8-3- مزایا برای مؤسسات آموزشی 142
4-9- نقش معلم در دانشگاه مجازی 143
4-10- یادگیری و یادگیرنده در دانشگاه مجازی 146


5-1- مشکلات و موانع 
5-2- سودها برای مصرف کننده‌ها 151
5-3- چگونه محتوای آموزشی الکترونیک در سازمان شما توسعه می‌یابد؟ 151
5-4- چگونه سازمان شما خدمات آموزش الکترونیک را ارائه می‌دهد؟ 152
5-5- سازمان شما چگونه میزان موفقیت آموزش الکترونیک را اندازه می‌گیرد؟ 152
دعوت اصلی 152
5-6- تجربیات جهانی در زمینه اجرای طرح‌های آموزش الکترونیکی 152
5-7- کاربرد چند رسانه‌ای در آموزش 155
5-8- نمونه‌هایی از روشهای مبتنی بر فناوری‌های مدرن 158
نمونه عملی انجام شده در خصوص آموزش حین خدمت 158
5-9- دانشگاه مجازی چیست؟ 159
5-9-1- دانشگاه ماسا چوست MIT 160
5-9-2- دانشگاه آزاد کاتولینا Universitat oberta ole catalunya(UOC) 161
حول این سه فاکتور چهار عنصر مکمل متمرکز هستند: 162
5-9-2-1- خصوصیات متمایز UOC 163
5-9-2-2- راهکارهای آموزشی در دانشکده مجازی 165
5-9-2-2-1- درس خواندن 165
5-9-2-2-2- مواد درسی 166
5-9-2-2-3- آموزش 167
5-9-2-2-4- کلاس مجازی 168
1- سؤالات 168
2- مباحثه 168
3- اعلانات 169
5-10- سیاست‌های استراتژیک فن آوری اطلاعات و جایگاه آموزش الکترونیکی در برنامه تکفا 170
5-11- کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش عالی 171
5-12- آموزش الکترونیکی در ایران 174
فعالیت‌های انجام شده در زمینه آموزشهای مجازی در کشور 177
طرح جامع آموزش الکترونیکی 178
دانشگاه مجازی شریف 179
آموزش الکترونیکی در دانشگاه تهران 179
دانشگاه مجازی امیرکبیر 180
دانشگاه مجازی شیراز 180
5-13- موانع رشد و انتقال تکنولوژی آموزشی به کلاس درس در دانشگاه‌ها و ارائه پیشنهاد برخورد با موانع 181
5-14- پیشنهادات 187

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.