سیمافایل

دانلود مقاله ، پروزه ، پایان نامه ، کارآموزی، تحقیق

سیمافایل

دانلود مقاله ، پروزه ، پایان نامه ، کارآموزی، تحقیق

پروژه برنامه نویسی وب سایت خبری شورای شهر با ASP.NET

پروژه برنامه نویسی وب سایت خبری شورای شهر با ASP.NET

پروژه برنامه نویسی وب سایت خبری شورای شهر با ASP.NET

پروژه برنامه نویسی وب سایت خبری شورای شهر با ASP.NET

 

 فهرست مطالب

چکیده .......................................................1

مقدمه:.......................................................2

 

فصل اول : اهمیت اطلاع رسانی و سایت های خبری

اهمیت اطلاع رسانی و سایت های خبری... 4

1-1 ) بررسی چند سایت خبری با یکدیگر: 7

فصل دوم : معرفی تکنولوژی Asp.Net

معرفی تکنولوژی Asp.net&c. 9

2-1 ) دلیل استفاده از این تکنولوژی در پروژه:..................................... ..10

2-2 ) معرفی قالب FrameWork:.............................................. ..........14

 

فصل سوم : تشریح سیستم خبری

تشریح سیستم خبری.. 19

3-1 ) تحلیل سیستم با DFD : 21

3-2) توضیح ساختار داده های سیستم............................................ ..........26

3-3) معرفی بخش های سیستم : 29

فصل چهارم : سورس و Help برنامه

سورس برنامه. 31

4-1 ) سورس ایندکس : 32-36

4-2) سورس Archive : 34

4-3) سورس Search : 36

4-4 ) سورس لاگین Login : 38-42

4-5 ) سورس مدیریت سایت خبری:................................................42-52

4-6 ) سورس ثبت نظر:.....................................................................53

4-7) راهنمای صفحات سایت........................................................... 54-60

نتیجه گیری................................................................................... ....60

منابع........................................................................................... .....61

چکیده لاتین ....................................................................................62

 

 

فهرست اشکال

فصل سوم

جدول 3-1: شرح موجودیت های خارجی............................................................... 22

شکل 3-2 : موجودیت مدیر سایت(نمودار ER)........................................................ 22

جدول 3-3: موجودیت مدیر.................................................................................. 23

شکل 3-4 : نمودار جریان داده ها سطح صفر........................................................... 24

شکل 3-5: DFD سطح یک یافتن فرم جستجو....................................................... 24

شکل 3-6: DFD سطح یک جستجو...................................................................... 24

شکل 3-7:  DFDسطح یک نمایش فرم مدیر.......................................................... 25

شکل 3-8:  DFDسطح یک نمایش فرم نوع نظر سنجی............................................ 25

شکل 3-9:  DFDسطح یک نمایش فرم ورود به قسمت مدیریت سایت....................... 26

 

 چکیده

پروژه ای که پیش رو دارید تلفیقی از 2 نرم افزار قدرتمند در طراحی سایت و امر بانک اطلاعاتی می باشد یعنی زبان ASP.NET2012وACCESS.  

در پروژه مذکور سعی شده بخشی از بانک اطلاعاتی مربوط به اخبارسایت که مجموعا نکات برنامه نویسی تحت وب را رعایت نموده به نمایش گذاشته شود .برای ویرایش کد های سایت باید نرم افزارهای ذکر شده فوق بر روی سیستم نصب گردد.کاربر به راحتی می تواند مطالب گذاشته شده در سایت را از طریق صفحات اینترنت مشاهده کند. همچنین مدیرت سایت می تواند خارج از محیط و در داخل خود سایت اقدام به طراحی، قراردادن مطالب واخبار بروز در سایت کند.(این سایت، قابلیت کاربرد عمومی داشته و کاربر ادمین میتواند با ورود به قسمت خود تمام سایت را تغییر دهد و اطلاعات را در آن قرار داده و در نهایت سایت جدید را با نام و مشخصات دلخواه خود ذخیره کند.)

امید است این سایت کوچک به عنوان اولین تجربه اینجانب مورد رضایت واقع گردد. و گامی به سوی پیشرفت در این عرصه برای خواننده گان و خود من باشد .

 

 مقدمه

     دنیای مدرن امروز تلفیقی از داده های بسیار گسترده در همه زمینه های علم و دانش بشری می باشد . علوم آنقدر پیشرفت داشته اند که نمی توان آنها را در ذهن و یا حتی انبوهی از ورق و دفتر گنجاند. بدین سان با پیشرفت تکنولوژی رایانه ای در دنیای امروز و گسترش دستیابی به اطلاعات در شبکه های جهانی می توان قسمت اعظم این نیاز را براورده ساخت .

در پروژه پیش رو شما با بخش بسیار محدود و کوچک این خانواده بزرگ آشنا می شوید . که با استفاده از دو نرم افزار قدرتمند  ASP.NET  و  Access تا حدود زیادی به ساختار های این شاخه از علم پرداخته و توانستیم تا حدودی وارد دنیای وسیع گسترش اطلاعات شویم .

  شما در این پروژه خواهید توانست گام به گام یک سایت کوچک و زمینه ای برای یک سایت بزرگ را طراحی نمایید .

 

                              فصل اول :

                                   اهمیت اطلاع رسانی و سایت های خبری

 

تعامل موثر با مخاطب و ایجاد ارتباط های قوی گفتاری شاخصه اصلی یک پایگاه اطلاع رسانی پویا است.از آنجا که اهمیت پایگاه های اطلاع رسانی تأثیر بسزایی بر سیاستگذاری دولت‏ها دارند، موجب شده که بعنوان یک چالش جدید در حوزه حاکمیتی خود از این پدیده، یعنی «انفجار اطلاعات» یاد کنند. زیرا این سهولت فوق العاده در امر اطلاع رسانی، دولت‏ها را همواره با فشار افکار عمومی و حساسیتهای آنها نسبت به مسائل مختلف روبرو ساخته است.

در عصر حاضر که «عصر سلطه ارتباطات» نامیده می‏شود، بی‏گمان در مورد همه مسائل جهان، بزرگترین رسالت اطلاع‏رسانی بر دوش رسانه‏های جمعی است. افزایش روز افزون شبکه‏های خبری ماهواره‏ای وکمیسیون‏های خبری از نقش مهمّ رسانه‏های جمعی در «اطلاع‏رسانی» حکایت دارد. موقعیت رسانه‏ها و اطمینان مخاطبان به آنها چنان است که گاه، خبرهای تحریف شده و مطالب بسیار مهّم و بزرگ؛ اتفاقی، عادی و روزمره جلوه می‏کند. از این‌رو نقش رسانه‏ها در مقوله اطلاع‏رسانی بسیار تعیین کننده است، بطوریکه در بالا رفتن فرهنگ و قدرت فهم جامعه و حتی میان جوامع مختلف، بیشترین نقش را ایفا می‏نماید.

اهمیت خبر رسانی و خبرسازی در ایران با کشورهای همسان قابل قیاس نیست و دامنه وسیع و تکثر نزدیک به تَشتُّت اخبار تولیدی، در کنار موقعیت ویژه فعلی کشور در عرصه بین الملل، فضایی را ایجاد نموده که اقبال رسانه های مهم بین المللی نسبت به منابع خبری ایرانی چشمگیر و در عین حال مهم و چالش برانگیز به نظر می رسد. اخبار مرتبط با ایران و منتشر شده از جانب منابع ایرانی، صرف نظر از آنکه در مذاق خواننده ایرانی حائز چه مرتبه ای از اهمیت است، در عرصه بین المللی با نگاههای خاص و بعضاً مغرضانه مواجه شده و گاهاً با یکسو نگری فرصت طلبانه بنگاههای خبری غربی باز نشر می شوند.فعالان رسانه نیک می دانند که جنس نگاه هر بنگاه خبرپراکنی به هر رخداد خبری، در امتداد آگاهانه و یا حتی ناخود آگاه روحیات، سیاست گذاری ها و اهداف گردانندگان آن بنگاه است، وقتی این نوع نگاه به طور حرفه ای با ظرافت های ویژه خبرنگاری ترکیب شود، می تواند برداشت مخاطب و ذهنیت او را چنان به انحراف بکشاند که بعضاً اصل رخداد را در هزار توی بی پایان تفسیر ، تاویل و حاشیه مدفون کند و خبر را به هر چیزی به جز واقعیت تبدیل نماید. این اتفاق گاهی اوقات صرفاً با جابجایی چند کلمه و حتی با برجسته کردن فونت چند کلمه و یا در داخل گیومه قراردادن برخی اصطلاحات رخ می دهد.

بی تردید قهرمان بی بدیل عرصه رسانه در دنیای امروز اینترنت است. انفجار پایان ناپذیر خبر و اطلاعات زمانی معنا پیدا می کند که حتی در کشور ما با تمام کنترلهای اعمال شده در این حوزه نیز این جادوی هزاره سوم، تقریبا در همه جا در دسترس همگان است و با این نفوذ گسترده از نوع دیگری از فعالیت رسانه ای را پیش پای فعالان این عرصه گذاشته است. آنچه در این میان حائز اهمیت و مستوجب تعمق و کنکاش بیشتری است، این است که در کشور ما فعالیتهای رسانه ای سایبری با نزدیک شدن به انتخابات در تمام اشکالش به یک باره و به صورت کاملا معنی دار شدت می یابند و مهمترین تحول در این عرصه ایجاد سایتهای خبری و تحلیلی نوظهور است.

اینگونه است که در غیاب سیاست گذاری های هوشمندانه از جانب سیاست گذاران فرهنگی و رسانه ای، سایت های تحلیلی و خبری  که به لحاظ حرفه ای برنامه ریزی عمیق و نقشه راهی ندارند و در صورت برطرف شدن هدف موقت به بحران هویت دچار می شوند- به یکباره اکثریت فضای متداول سایبری کشور را اشغال می کنند و همه سایتها در رقابتی توان فرسا سیاسی می شوند و خبر رسانی را در راس فعالیتهای خود قرار می دهند.

آنچه در هیاهوی این پدیده همواره مغفول می ماند توجه به اخلاق و استانداردهای خبر رسانی و مدیریت رسانه به مفهوم حرفه ای آن است. این داستان همیشگی و تکراری سایتهای خبری است؛ برای افزایش رنکینگ تن به "خیلی" از کارها می دهند و پس از مدتی در غیاب مخاطب "واقعی" سرخورده گشته و به مرگ رسانه ای زودرس مبتلا می شوند. سایتهایی که بخش مهمی از مشکل ساختاری آنها ناشی از بی هویتی رسانه ای است.

همانطور که در بالا نیز اشاره نمودیم روند فعالیت مراکز اطلاع رسانی امروزه بدان سو حرکت مینماید که تا حد امکان کلیه سرویسهای اطلاع رسانی از طریق سایتهای وب و سرویس دهنده های مربوط به وب از طریق شبکه های رایانه ای انجام گردد، لذا میتوان بطور کلی فرآیند اطلاع رسانی سایتهای وب را به شش گروه زیر تقسیم بندی نمود: 1. جناحی، 2. تجاری، 3. اطلاع رسانی، 4. خبری، 5. شخصی6. تفریحی

وقتی صحبت از یک سایت اطلاع رسانی می شود بهتر است ابتدا اعتبار کل سایت و سپس اعتبار تک تک صفحات آن مورد بررسی قرار گیرد. لذا در اینجا لازم است برخی تعاریف کلیدی را مد نظر قرار دهیم:

صحت اطلاعات: بدان معناست که اطلاعات تاچه میزان قابل اعتمادوعاری از خطا بوده ودرست می باشد.

عینیت اطلاعات: بدان معناست که منابع تاچه میزان حقیقت رابیان می کنندویا تا چه میزان عاری ازتحریفات حاصل ازتمایلات شخصی ویا جهت گیریهای مغرضانه می باشند.

روزآمدبودن: به این مفهوم است که تاچه میزان اطلاعات رامیتوان به روزدرنظرگرفت.

سطح پوشش: عبارتست ازگستره موضوعاتی که سایت دربرداردوعمق پردازش موضوعات .

به نظر می رسد فعالیت خبری در سرزمین مجازی نیازمند ساماندهی مدنی توسط فعالان این عرصه است که فراتر از قوانین رسمی وبرخوردهای حاکمیتی بتوانند شان سایتهای خبری را متناسب با عنوان اصلی ترین مرجع اطلاع رسانی در قرن 21 ایجاد کرده و از حقوق، حدود وجایگاه خود پاسداری کنند.

آمار و اطلاعات دقیق و روشن، زیربنای توسعه جوامع محسوب می شوند. جوامعی که نهادهای آماری و اطلاعاتی دقیق­تری داشته باشند در مسیر توسعه و ترقی، قدم­های استوارتری بر خواهند داشت. اگر امروزه توسعه­ی علوم و فنون رشد و سرعت بیشتری به خود گرفته دلیلش، چیزی نیست جز گسترش شبکه­های اطلاع­رسانی در اقصی نقاط جهان. تاثیر شبکه­های اطلاع­رسانی متعدد اعم از دیداری و شنیداری در توسعه جوامع به قدری زیاد است که دانشمندان عصر معاصر را عصر ارتباطات و اطلاعات نام نهاده­اند. بدون شک زمانی می­توان برنامه­های موفقی طراحی و اجرا نمود که اطلاعات کاملی از شرایط زمانی و مکانی پیرامون خود و جامعه در دست داشته باشیم، اطلاعاتی در مورد امکانات، پتانسیل­ها و کمبودها و نارسایی­های منطقه. و این امر جز با ایجاد ساز و کارهای لازم برای توسعه­ی نهادهای اطلاعاتی و ارتباطی میسر نیست.

به عبارت دیگر سرمایه گذاری موفقیت آمیز در سیستم های فناوری اطلاعات با هدف توسعه، نیازمند این است که پژوهشگران از پرداختن به همبستگی های بین سرمایه گذاری و بهره وری فراتر رفته و به بررسی مکانیزم های اصلی نوآوری موفقیت آمیزتر  توجه کنند. بنابراین ایجاد حساسیت، توجه به نوع ابزارهای اطلاع رسانی، دسترسی آحاد مردم به  اطلاعات و داده های مذکور رمز موفقیت در رشد و توسعه در همه ابعاد جامعه (سیاسی،اجتماعی،اقتصادی) خواهد بود.وب سایت مجموعه ای از اطلاعات درباره موضوع و یا عنوان خاص است. طراحی یک وب سایت مشخص کننده آرایش و ساختــار صفحات وبی است که بوجود آورنده وب سایت خواهند بود. یک صفحه وب شامـــل اطلاعاتی درمورد هدف ایجــاد وب سایت میباشد. یک وب ســایت را همــانند کتابی تصور کنید کـه هر صفحه وب در حکم برگی از کتاب خواهد بود.در زمینه طراحی وب سایت جنبه های گوناگونی باید در نظر گرفته شود که به سبب پیشرفت روزافزون اینترنت همواره براین موارد افزوده میشود.

 برای وب سایت های تجاری عمومی، موارد زیر از جمله اصلی ترین آنها به شمار می روند:

طراحی سایت بر طبق عنوان و محتوای مطالب می باشد.

مطالب،جوهر کلام و اطلاعات درون سایت باید مطابق با هدف سایت بوده و طیفی از عموم را نشانه رود که به دنبال اطلاعات ارائه شده در سایت هستند.

سایت بـــاید قابل فهم بوده و برقـــراری ارتبــاط با آن حتی برای مخاطبانی کـه آشنایی چندانی بـا وب ندارند، آســـان باشد. چنانچه سایت به اندازه کافی بزرگ بوده و اطلاعات زیادی را شامــل شود، بـاید اطلاعات راهنما را به گونه ای بکار برد که به سرعت در اختیار بیننده قرار گیرند.

نمای کــار باید کلی بوده و تمام صفحه را دربر گیرد تا بتواند پایـداری و ثبات را القــا کند. سبک نگارش باید زیبا و تخصصی بوده و مناسب با سلیقه مخاطبان و محتوای سایت باشد.

در نگارش متون و اطلاعاتی که مخاطب به دنبال آنها است باید بزرگ نمایی شود تا به بیننده القا کند که این همان چیزی است که به دنبال آن بوده است.

همچنین سایت باید به سادگی در اینترنت یافت شود و درصورت امکان در بالای لیست های جستجو قرار گیرد، اگرچه همواره اینگونه نباشد لااقل در موتورهای جستجوی اصلی چنین شود.

1-1 ) بررسی چند سایت خبری و قابلیت های مورد نیاز :

به طور مثال وب سایت خبری شمال نیوز، یک سایت خبری در زمینه اقتصادی می باشد که ویژگی آن بنر های تبلیغاتی در سمت چپ و گذاشتن قسمت جستجو خبر در بالای سایت و یکی از ضعف های کلی سایت این است که امکان نظر سنجی برای کاربر ندارد.وب سایت خبری تابناک، از ویژگیهای این سایت قسمت پربیننده ترین عناوین می باشد، خبر های مهم و جدید به صورت اسلاید بار تعویض می گردد و تبلیغات در سمت چپ و Rss و حتی قراردادن نسخه موبایل، جدا سازی خبر ها بر اساس نوع می باشد.وب سایت، مکان حضور هر شخص یا شرکت در شبکه اینترنت است، سایت خبر آنلاین از دیگر سایت های مهم و بروز خبری می باشد که قابلیت بارزی نسبت به ویژگی های سایت های دیگر که شامل(در بالای صفحه تعداد کاربران آنلاین و تاریخ بروز شدن سایت برگزیده ها) و در قسمت پایین صفحه ویژگی چند رسانه ای، و قسمت اینو گرافیک(دیاگرامی از اخبار سایت) را دارد. خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا(اجتماعی،اقتصادی ، حوادث،علمی و غیره). یک وب سایت می تواند علاوه بر ایجاد ارتباط و معرفی دارنده سایت، امکان اطلاع رسانی بروز، بازاریابی و معرفی بین المللی را نیز فراهم آورد. شرکت نوفا با این رویکرد، طراحی و اجرای سایتهای اینترنتی را بعنوان یکی از فعالیتهای خود در نظرگرفته.است.
رویکرد رو به گسترش به حضور مؤثرتر در اینترنت در سطح بین المللی در ایران، اطلاع رسانی بروز و کامل، ارائه خدمت مشتریان در وب، کاهش ارتباط حضوری و تلفنی با شرکت، فروش اینترنتی و ... از مواردی هستند که موجب شده اند نگرش تازه ای به وب سایت پدید آید. شرکت نوفا نیز سعی دارد در این راستا با ارائه خدمات و راه حلهای متناسب به شرکتها، مؤسسات و اشخاص به فراگیر شدن این رویکرد کمک نماید.

از جمله نکاتی که باید در برنامه نویسی وی سایت، به هنگام پیاده سازی بدان توجه خاصی داشت عبارتند از:
تدوین و طراحی وب سایت ها بر اساس نیاز واقعی کارفرما و انطباق صحیح آن با دانش و فن آوری روز.
طراحی شکل ظاهری زیبا، جذاب و دوست کاربر برای سایت با همکاری تیم مهندسی نرم افزار و گرافیست
ایجاد ارتباط خوب و منطقی بین کاربر و وب سایت
امنیت، سرعت و درسترسی آسان
انعطاف پذیر برای صاحبان وب سایت و کاربران
بهینه سازی موقعیت وب سایت در موتورهای جستجو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.