سیمافایل

دانلود مقاله ، پروزه ، پایان نامه ، کارآموزی، تحقیق

سیمافایل

دانلود مقاله ، پروزه ، پایان نامه ، کارآموزی، تحقیق

گزارش کا رآموزی عیب یابی موتورهای DC

گزارش کا رآموزی عیب یابی موتورهای DC

گزارش کا رآموزی عیب یابی موتورهای DC

گزارش کا رآموزی عیب یابی موتورهای DC

خلاصه گزارش 1

پیشگفتار 3

مقدمه ای پیرامون شرکت ایران خودرو 4

خلاصه وضعیت موجود در سالن آلومینیوم 6

بخش اول : سرسیلندر XU7 , XU9 7

بخش دوم: سیلندر پژو 20

بخش سوم: عیب یابی موتورهای DC 23

منابع و مآخذ 49

دنیا پس از رنسانس و به خصوص در قرن پایانی هزاره دوم آنچنان شاهد دگرگونی های شگرفی در زمینه های علوم و فنون بوده که بسان رویایی باور نکردنی می آید. رشد چشمگیر صنعت در روزگار ما بگونه ای بوده که حتی خالق داستانهای علمی و تخیلی ژول ورن چنین چیزی به مخیله‌اش خطور نکرده و نتوانسته بود پیش بینی تحولات عصر تکنولوژی را تصور کند.

حرکت شتابان صنعت به اسب افسار گسیخته ای می ماند که یارای توقف نداشته و همان طور می‌تازد. سوار بر آن صاحبان صنایع بزرگ دنیا و کشورهای توسعه یافته می باشند که فاصله خود را لحظه به لحظه از دیگر کشورها بیشتر می کنند تا عملا امیدی برای رسیدن به آنها وجود نداشته باشد. در اینجا بود که دانشگاهها با هدف به روز کردن دانشجویان خود و با هدف اینکه از رهگذر عقب نمانده و افرادی تحصیل کرده که در صنعت روز دنیا عملاً عقب مانده و ناکارآمد باشند پرورش ندهند تصمیم به ورود در این عرصه گرفتند و تلاش کردند خلأ مزبور را به گونه ای پر نمایند. بزرگترین خدمتی که این مراکز آموزشی به دانشجویان خود و به صنعت کشور نمودند برقراری واحدهایی به نام کارآموزی بود تا بدینوسیله پیوندی میان دانشگاه و صنعت بوجود آید و با همراهی و معاضدت استادان دانشگاه و نخبگان فنون در هر چه بالا بردن سطح کیفیت محصولات و صنایع بکوشند. امید است این پیوند متقابل آینده ای بهتر از آن صنعت کشور نماید.

 در این گزارش ظرفیت سالن آلومینیوم را به تفکیک برای محصولات فوق بررسی می نمائیم:

بخش اول:

1- سیلندر پژو:

عمده ایستگاههای کاری برای تولید این محصول شامل ایستگاه ریخته گری HP2500 شمار وزنی کنترل ظاهری و ابعادی، تمیز کاری ، کنترل تمیزکاری، شات بلاست، سوراخکاری ، واترتست، شستشو نشت گیری و کنترل نهایی می‎باشد.

2- سر سیلندر XU9 , XU7

برای تولید این محصول یک خط ماهیچه گیری و یک خط تولید سرسیلندر در نظر گرفته شده است در خط تولید ماهیچه ایستگاههای ساخت، تمیزکاری، سوراخکاری و پخت ماهیچه موجود است و در خط تولید سرسیلندر ایستگاههای ریخته گری L.P ،‌شماره زنی کنترل ظاهری، تمیزکاری، تخلیه ماهیچه، X-RAY ، برش راهگاه، کیوبینگ، عملیات  حرارتی ، واترتست، تمعیراتی و کنترل نهای موجود می باشد.

بخش دوم

سیلندر پژو:

در این قسمت وضعیت کلی دستگاهها ، تجهیزات و ایستگاههای مربوطه به تولید سیلندر پژو به همراه درصد توقفات، درصد ضایعات و ساعت کارکرد مجاز روزانه آنها تعیین می‎شود. در قسمت بعد ظرفیت این دستگاهها و ایستگاههای کاری تعیین شده و آنرا با برنامه تولید سال 80 سیلندر پژو مقایسه می کنیم.

در انتها نیز نیازبهای سالن آلومینیوم برای دستیابی به برنامه تولید سال 85 سیلندر پژو بررسی و مشخص می‎شوند.

عنوان کارآموزی: عیب یابی موتورهای DC

فهرست منابع و مآخذ:

مجله صنعت رنگ و رزین، تابستان 83

مجله پیام ایران خودرو و مجله صنعت ایران خودرو ، مرداد 83، شهریور 83

اداره اسناد و مدارک (IKD)

سایت اینترنتی ایران خودرو

 

مشکل M‌ جرقه زدن زیاد جاروبک ها

 

ممکن است همراه بشود با اتصال جاروبک ها و یا پوشش زیاد و خرد شدن.

M1 : آیا موتور بارگذاری شده است؟

بله: بارگذاری را کاهش دهید یا موتور بزرگتر نصب کنید.

خیر.

M2 : آیا لرزش راه انداز ماشین یا موتور آشکار است؟

بله: تغییر مکان بدهید منبع لرزش را و کاهش دهید.

خیر.

M3‌ : چک کنید جاروبک ها و پایه جاروبک را. آیا جاروبک ها کج شده اند یا اتصال کوتاه شده‌اند؟

بله: جاروبک ها را عوض کنید.

خیر.

M4‌ : ؟ جاروبک مناسب با کموتاتور را انتخاب کنید.

خیر: دوباره اندازه بگیرید جاروبک ها را برای کموتاتور.

بله.

M5 : آیا جاروبک ها در پایه ها آویزانند؟

بله: جاروبک ها و پایه ها را تمیز کنید. سطح ناصاف را بردارید که اصطکاک اضافی را سبب می‌شود.

خیر.

M6 : آیا فنر جاروبک شکسته شده یا فشار روی فنر بالاست؟

بله: فنر را عوض کنید یا فشار را افزایش دهید. مطمئن بشوید که فشار روی همه جاروبک ها مساوی است.

خیر.

M7 : آیا فشار روی فنرها بالاست؟ (همچنین ممکن است سبب شود جاروبک ها خرده شوند)

بله: فشار را کاهش دهید یا عوض کنید با فنر بزرگتر.

خیر.

M8‌ : آیا پایه های جاروبک تنظیم شده است با سیم خنثی؟ (همچنین ممکن است سبب بشود جاروبک ها خرده شوند)

بله: در سیم خنثی پایه ها را ریست کنید.

خیر.

M9 : آیا جاروبک ها تنظیم شده اند در یک زاویه اشتباه؟ (همچنین ممکن است سبب بشود جاروبک ها خرده شوند)

بله: پایه ها را ریست کنید برای این که زاویه جاروبک معرفی بشود برای سازنده موتور.

خیر.

 M10 : آیا پایه جاروبک تنظیم شده برای بیشتر از 8/1 تصفیه بالای کموتاتور؟ (همچنین ممکن است سبب بشود جاروبک ها خرده شوند)

بله: پایه را ریست کنید برای  1.8 تصفیه.

خیر.

M11 : خرده شدن جاروبک ها ممکن است همچنین مشخص کند مواد جاروبک اشتباه را. آیا جاروبک ها ضعیف اند در برابر گرد و خاک؟

بله: مشورت کنید با سازنده موتور برای پیشنهادات.

خیر.

M12 : کموتاتور را چک کنید. آیا سطح کموتاتور زیر جاروبک ها جلا داده می شوند به رنگ
قهوه ای؟

بله: شرایط معمولی. به عنوان M18 مراجعه کنید.

خیر.

M13 : آیا سطح کموتاتور سیاه است؟ (عموماً سبب می شود که جرقه بزند)

بله : بارگذاری را چک کنید. فنرهای پائینی، میکا ناقص، خراب شدن تیغه های کموتاتور و غیره. جرقه زدن را برطرف کنید. بپوشانید کموتاتور را.

بله.

M14 : آیا روی کموتاتور ورقه ضخیمی وجود دارد؟ ممکن است سیاه به نظر برسد؟

بله: از جاروبک با سایندگی بیشتر استفاده کنید.

خیر.

M15 : آیا سطح کموتاتور روشن است و برنجی دیده می شود؟

بله: اگر رطوبت زیر دو گرم است هر c.u.f.t ، رطوبت را افزایش دهید یا فشار فنر را کاهش دهید، از اصطکاک کم جاروبکها استفاده کنید یا پاک کنندگی جاروبکها را کمتر استفاده کنید.

خیر.

M16 : آیا سطح کموتاتور آلوده شده است از ترشح رنگی، روغن یا دودهای شیمیایی؟ آیا رطوبت زیادی در هوا وجود دارد؟

بله: کموتاتور را تمیز کنید و جاروبکها و موتور را حفاظت کنید از آلوده شدن. موتور را با ضمیمه صحیح نصب کنید بر محافظت کردن کموتاتور.

خیر.

M17 : آیا کموتاتور باریک شده یا شیار شده زیر یک یا چند جاروبک؟

بله : مطمئن شوید همه جاروبک ها درجه یکسانی دارند. عوض کنید اگر بعضی از آن ها خیلی پاک کننده هستند. خطای موازی اتصالات را چک کنید که سبب می شود نامتعادلی بار را تعمیر کنید.

خیر.

M18 : آیا کموتاتور کار نشده یا در خارج از مرکز قرار گرفته است؟

بله: اطراف کموتاتور زیر میکا را صافکاری کنید.

خیر.

M19 : آیا میکا بالای سطح میله است؟

بله: میکا را برش دهید.

خیر.

M20 : آیا بعضی تیغه های کموتاتور خیلی بالا، خیلی پائین یا خراب اند؟

بله: کموتاتور را عوض کنید یا بست پیچ ها را محکم کنید برای ولتاژ توصیه شده بوسیله سازنده و کموتور را صافکاری کنید.

خیر.

M21‌ : آیا صفحه تخت یا نقطه داغی روی تیغه های کموتاتور وجود دارد که سبب نامتعادلی بار در مدار آرمیچر می شود؟

بله: بار را متعادل کنید. کموتاتور را صافکاری کنید.

خیر.

M22 : آیا روی هادی پوسته کربن گرد و خاک نشسته یا مس تاب دیده که سبب اتصال کوتاه شدن بین تیغه های آرمیچر است؟

بله : میکا را برش دهید.

خیر.

M23 : آیا اتصال کوتاه شدن یا مدار باز شدن در مدار آرمیچر وجود دارد؟

بله: روغن کاری و تعمیر کنید.

خیر.

M24‌ : آیا زمین شده است، اتصال کوتاه یا مدار باز شدن در مدار سیم میدان وجود دارد؟

بله: روغن کاری و تعمیر کنید.

خیر.

M25 : آیا اتصالات به پایه جاروبک ها ضعیف شده یا شکسته شده است؟

بله: روغن کاری و تعمیر کنید.

خیر.

M26 : آیا جریان قطب متغیر ضعیف است یا فاصله هوایی خیلی زیاد است؟

بله: جریان قطب متغییر را افزایش دهید یا فاصله هوایی را کاهش دهید.

     

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.