سیمافایل

دانلود مقاله ، پروزه ، پایان نامه ، کارآموزی، تحقیق

سیمافایل

دانلود مقاله ، پروزه ، پایان نامه ، کارآموزی، تحقیق

گزارش کارآموزی بیمه سامان

گزارش کارآموزی بیمه سامان

گزارش کارآموزی بیمه سامان

گزارش کارآموزی بیمه سامان

 

فصل اول

( آشنایی کلی با مکان کارآموزی )

مشخصات کلی با مکان  کارآموزی

نمایندگی بیمه سامان دارای کد فعالیت 821 واقع در شیراز خیابان داریوش مرکز تجاری شهر طبقه پنجم واحد 509 می باشد در این نمایندگی که اجازه صدور تمامی پوشش های بیمه ای از بیمه شخص ثالث ، اتومبیل ، موتورسیگلت و بدنه انواع اتومبیل ها و بارکشی ها تا آتش سوزی مسئولیت مدنی کارفرمادر قبال کارکنان ، باربری درون شهری ، برون شهری ، بیمه عمر وتشکیل سرمایه ، عمر وحوادث گروهی و حوادث انفرادی و ...... صادر می شود که هماهنگی های فنی توسط نماینده با مسئولین شعبه انجام گرفته پوشش بیمه نامه صادر می شود . در این مکان دو منشی که یکی مسئول صدور بیمه نامه و دیگری همکاری وی چهار نفر بازاریاب فعالیت می کنند و خود نماینده که همانگ کننده اعداد بازاریابان و تطبیق فعالیت آنها از لحاظ فنی با موارد بیمه ای و بهعنوان بیمه گر وطرف قرارداد بیمه گذارناظرفعالیت بقیه می باشد . فعالیت بازاریابان و نماینده در هر روز و لحظه و ساعتی است و محدودیت ندارد ولی به شکل اداری فعالیت ها از ساعت 8 صبح الی 4 بعدازظهر آغاز و پایان می پذیرد . بیمه سامان که در سال 86 فعالیت خود را در شیراز و جنوب کشور آغاز کرده است توانسته است طبق آمارهای ارائه شده از سوی مرکز فعالیت خود را پا به پای سایر بیمه های دولتی وخصوصی در این مدت کم بالا برده و حتی در بعضی موارد جلوتر باشد به همین جهت نمایندگان فعال آندر شهر شیراز از مرکز 50 نمایندگی گذشته است . به ویژه نوع خدمات و مزایای بیمه عمر و تشکیل سرمایه که این نوع بیمه همراه با مزایای ارائه شده مختص بیمه  سامان می باشد که اخیرا بیمه آسیا نیز توانسته است در این روش استفاده شود وخدمات فوق را ارئه نمایند. از ویژگیهای بیمه سامان انعطاف در مقابل مشتری و برخورد دلسوزانه و آگاهانه مشتریان خود است به هین جهت به وسیله ارئه اطلاعات کم نظیری که بیمه گران سامان به افراد می دهند در مدت کمی از همکاری بیمه گر وبیمه گذار بگذرد ع بیمه گذار دارای اطلاعات کافی و وافی در مورد امور بیمه ای می شود و می تواند با تطابق با سایر بیمه هایی به مزایای عای بیمه سامان و شکل خدمات آن ببرند. من شخصا در این بیمه با نحوه کار با اکثر بیمه های ذکر شده آشنا شده ام و به عنوان کاراموز در این شعبه مشغول به فعالیت بودم

فصل دوم

  ( ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموزی )

تشریح کلی از نحوة کار، وظایف و مسئولیت‌های کارآموزی در محل کارآموزی و ارائه لیستی از عناوین کارهای انجام شده توسط دانشجو:

از جمله وظایف انجام شده در بیمه سامان کد نمایندگی 821 شیراز به شرح زیر می باشد

مشاهدات آشنایی ها نحوه مشارکت های اجرا

از اولین روزی که وارد نمایندگی 821بیمه سامان شده ام،مسئول بیمه سامان با استقبال گرم از من پذیرایی کرد. مسئول بیمه بعد از آشنایی ، من را با انواع بیمه و همچنین مسئولیت پذیر بودن آنها را نسبت به هموطنان گرامی، آشنا کرد و این حس را در روحیه من تقویت کرد و من را با قسمتهای مختلف بیمه از جمله:

  • فرم های ثبت نام
  • مبالغ قابل پرداخت در مورد هر بیمه
  • سمینارهای که در رابطه با خدمت به مردم گرفته می شد.
  • همچنین در رابطه بت رفاه و بهبودی کار مسئولین بیمه
  • نحوه برخورد و لحن صحبت و توجیح صحیح با متقاضیان

  وظیفه ما نسبت به هموطنان این است که ملاک و مزیت بیمه شدن در برابر  تمام خطرات و حوادثی که ممکن است که ناگهانی گریبان گیر هر کسی بشود، آگاه سازیم.من در این مدتی که در این شرکت بیمه کار کردم ه تنها راهنمایی برای مردم یودم ،بلکه برای خانواده و آشناییان خود سود فراوانی داشتم.دراین مدت بعضی از این مراجع کنندگان که با حضورخود در سمینارهای بیمه،کمکهای زیادی در فرهنگ سازی کشور به ما می کردند و روز به روز به تعداد مراجعه کنندگان اضافه می شود.

ازدیگرمسئولیتهایی که من دراونجا داشتم، با استفاه از محیط word جدولهایی درست می کردم که مختص به هر مشتری بود.این جدول شامل:

  • مشخصات شخصی
  • نوع بیمه
  • تاریخ اعتبار بیمه

می باشد.که باید آنها را در سیستم ثبت می کردم وهمچنین از تمامی فرم های مشتری Backup می گرفتم و در دفتر بیمه ثبت می کردم.درکناراینها اتیکتهای تبلیغاتی و کارت ویزیت را بااستفاده ازمحیط فتوشاپ و colerdrow طراحی می کردم.توی این 55 روزی که در این بیمه کارآموز بودم، ویندوز سیستم را update می کردم.همچنین از طریق خط IDSL ، online می شدم و وارد سایت بیمه می شدم وازآنجا اسامی کسانی که ثبت نام کرده بودند را برمی داشتم و تحویل مسئول  کارآموزبیمه می دادم.اینجور مسائل فقط تحت نظر مسئول مستقیم کارآموزی انجام می شد.از طریق سایت بیمه کسانی که درشهرستانها بودند و دسترسی به شرکت بیمه سامان را نداشتند،می توانستند وارد  این سایت بشوند و ثبت نام به عمل آورند.این کار باعث صرفه جویی در وقت مشتریان عزیزورفاه جان آنها می شود.

بعضی وقتها که مسئول بیمه نمی توانست جوابگوی همکاران و بیمه شدگان باشد،با توجه به تماسهای تلفنی و offlineهای بیمه که در emailآدرسش گذاشته بودند ومن ازآنها  printمی گرفتم و به مسئول آنجا تحویل می دادم و سپس از طریق email من به آنها پاسخ می دادم.در ضمن بعضی وقتها می شد که سایت آنقدر شلوغ بود که به تمامی آنها نمی توانستیم پاسخ دهیم.ولی به هر حال تا آنجایی که در توان سازمان بود مشتریان را راضی نگه می داشتیم.

از جمله بیمه هایی که در این سازمان صادر می شد:

  • بیمه عمر
  • بیمه مسئولیت
  • بیمه تأمین اجتماعی
  • بیمه آتش سوزی
  • بیمه حوادث
  • بیمه اتومبیل
  • بیمه مسافرت

و بیمه های دیگر که مشتریان با توجه به نیازشان درخواست می دادند.

بیمه سامان برای مشتریان مزیت هایی از لحاظ ملی در نظر گرفته بود،مثلاً : بعضی از مشتریان از پرداخت هزینه بیمه ناتوان بودند، بیمه برای راحتی رفاه  حال مشتریان هزینه بیمه را به صورت اقساط در نظر می گرفت ویا مهلت پرداخت را چند روزی تمدید می کرد.

فصل سوم

( آزمون آموخته‌ ها، نتایج و پیشنهادات )

مشکلات و نارسائی های کارآموزی

در این دوره ای که من گذرانده ام،مشکلات و نارسائی هایی هم وجود داشت.چه از طرف من و چه از طرف بیمه.در مقابل مشتریان یکی از مشکلاتی که من داشتم ذیغ وقت و ایجاد استرس، وهرازگاهی به دلیل مشکلات درسی،با توجه به  مسئولیتهایی که درقبال کارهایی که به من متحول شده بود،به موقع در محل کار خود حاظر شوم،بنابر این مسئولیت آن روز را به فردا موکول می کردم.

مشکل دیگر این بود که، بعضی ازاین مسئولیتها که به عهده من واگذار می شد،تجربه کافی در را در اون زمینه نداشتم، ولی با کمک مسئول و مدیر آنجا با آن آشنا می شدم.

میزان مفید بودن دوره کارآموری:

من در این مدت تجربه هایی را کسب کردم که تا کنون متوجه آن نشده بودم و کارهایی از قبیل:

  • صدور بیمه های مختلف
  • تایپ
  • ساختن فرم های مختلف
  • ثبت نام

وغیره............؛

نظرات و پیشنهادات مربوط به دوره کارآموزی:

دوره کارورزی یکی از بهترین دوره ها برای محک زدن خود در مقابل دانشهای خود می باشد.همچنین یک فرصتی می باشد که خود را در محیط کار با جامعه قرار داد،تا استعدادها و تواناییهای خود را بهتر به محیط ارائه کنم.

این دوره به هر فردی این اجازه را می دهد که چقدر توان و استعداد کارهایی که به آن محول شده را دارد وباعث بزرگ شدن هرفرد ازلحاظ عقلی واخلاقی می شود.

تعریف بیمه

       بیمه ، اشخاصی را که متحمل لطمه ، زیان یا حادثه ناخواسته ای شده اند قادر می سازد که پیامدهای این وقایع ناگوار را جبران کنند. خسارت هایی که به این قبیل افراد پرداخت می گردد از پول هایی تأمین می شود که برای خرید بیمه نامه می پردازند و با پرداخت آن در جبران خسارت همدیگر مشارکت می کنند. به بیان دیگر همه آن هایی که خود را بیمه می کنند با مشارکت در سرمایه ای که متعلق به همه خریداران بیمه است ، در جبران خسارت و زیان های هریک از افراد بیمه شده ،شریک و سهیم می شوند. بیمه گران خطرهای احتمالی را به خوبی می شناسند و احتمال وقوع آن ها رامی دانند. بنابر این ، می توانند میزان حق بیمه ای را که هر شخص باید بپردازد به نحوی محاسبه کنند که مبلغ جمع آوری شده ، برای جبران خسارت هایی که پیش خواهد آمد، کافی باشد. بدیهی است که تنها تعدادی از آنان که خود را بیمه کرده اندنیاز به جبران خسارت از محل مبلغ جمع آوری شده خواهند داشت . بر این اساس ، مقدار حق بیمه مربوط به هر نفر متقاضی بیمه با توجه به دو عامل مهم محاسبه می شود: نخست این که ، به طور کلی احتمال بروز خسارت در آینده چه قدر است ; و دوم ، آن که احتمال وقوع حادثه برای بیمه گذار متقاضی بیمه بیشتریا کمتر از میانگین احتمال خطر مزبور باشد. برای روشن شدن موضوع 3 مثال می آوریم :

  1. در بیمه های مربوط به اتوموبیل : جوانی که اتوموبیل پرقدرتی دارد یاراننده ای که قبلا چند مورد تصادف داشته و خودش مقصر بوده است ، از راننده میان سال و با تجربه ای که اتوموبیل کم قدرتی دارد و قبلا تصادف نکرده است ، حق بیمه بیشتری می پردازد;
  2. در بیمه آتش سوزی : صاحب مغازه ساندویچ فروشی ، ازصاحب یک دفتر خدماتی حق بیمه بیشتری می پردازد. یعنی ، هر چه احتمال خطربیشتر باشد، حق بیمه نیز بیشتر خواهد بود;
  3. برای فردی جوان و تندرست که شغل بی خطری دارد خریدن بیمه زندگی آسان تر و حق بیمه آن هم کمتر خواهد بودتا فرد سال مندی که شغل پرخطری دارد.

بخش اول بیمه آتش‌سوزی

بیمه آتش‌سوزی شاید بعد از رشته بیمه باربری یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های بیمه می‌باشد که انسان برای حفظ اموال و دارائی‌های خود از آن استفاده نموده است. در ممالک بزرگ جهان هیچ دارائی و مالی بدون پوشش بیمه آتش‌سوزی وجود ندارد و در موارد لزوم دارائی‌ها و اموال در مقابل خطرات تبعی بیمه آتش‌سوزی نیز در تحت پوشش قرار دارند. بدیهی است بنا به گذشت زمان کم‌کم نیاز به بیمه آتش‌سوزی بیش از پیش احساس می‌شود. در این فصل با بیمه آتش‌سوزی آشنا می‌شویم. در بیمه آتش‌سوزی، ساختمان و کلیه کالاها و لوازم موجود در آن در مقابل خطر آتش‌سوزی و انفجار و صاعقه بیمه می‌شود. مورد بیمه ممکن است منزل مسکونی، غیرمسکونی و یا واحد صنعتی و یا تجاری باشد. خسارت‌های وارده ناشی از آتش‌سوزی و همچنین هزینه‌های پیشگیری از توسعه آتش در این بیمه‌نامه قابل جبران است. البته غیر از آتش‌سوزی، خطرات دیگری نظیر زلزله، سیل، طوفان، ترکیدگی لوله آب، ضایعات برف و باران، سقوط هواپیما و هلی‌کوپتر، شکست شیشه و سرقت از منزل نیز در بیمه آتش‌سوزی و با عنوان خطرات اضافی قابل پوشش است.

بیمه آتش‌سوزی از قرن هفدهم میلادی به بعد و مخصوصاً پس از آتش‌سوزی بزرگ لندن در سال 1666 میلادی، که در آن سال آتش‌سوزی مهیبی در لندن در یک نانوائی اتفاق می‌افتد که دامنه وسیعی پیدا می‌کند و سطح عظیمی از شهر لندن را طعمه آتش می‌کند، در پی این حادثه مؤسسات و بنیادهایی بعنوان تأمین خسارات آتش‌سوزی تأسیس شد که شکل امروزی آنها شرکت‌های بیمه می‌باشند.

بروز انقلاب صنعتی و ایجاد کارخانجات، مؤسسات تولیدی و صنعتی و ... کمک موثری به رشد هرچه بیشتر بیمه‌های آتش‌سوزی کرد. این رشته در ایران علیرغم نیاز مبرم به این نوع از بیمه خیلی دیرتر از سایررشته‌های بیمه متداول و پیشرفت نموده است. در قبل از انقلاب اسلامی بیمه آتش‌سوزی در ایران منحصر به بیمه آتش‌سوزی ساختمان و اموال دولتی بوده و تنها حجم بسیار کوچکی از سرمایه‌های خصوصی در مقابل خطرات آتش‌سوزی تحت پوشش بوده‌اند ولی به مرور و پس از انقلاب عملاً شناخت مردم از بیمه آتش‌سوزی گسترش یافته بطوری که سهم عمده‌ای از حق بیمه‌های رشته بیمه آتش‌سوزی شرکت‌های بیمه متعلق به بیمه اموال خصوصی می‌باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.