سیمافایل

دانلود مقاله ، پروزه ، پایان نامه ، کارآموزی، تحقیق

سیمافایل

دانلود مقاله ، پروزه ، پایان نامه ، کارآموزی، تحقیق

گزارش کارآموزی طراحی داخل رستوران

گزارش کارآموزی طراحی داخل رستوران

گزارش کارآموزی طراحی داخل رستوران

طراحی داخل رستوران

 

فصل اول: آشنایی کلی با مکان کارآموزی شامل:

1ـ تاریخچه سازمان

2ـ نمودار سازمانی و تشکیلات

3ـ نوع محصولات تولیدی یا خدمات

4ـ شرح مختصری از فرآیند تولید یا خدماتی

نکته: حداقل یک ششم زمان کارآموزی باید به بررسی موارد فوق اختصاص یابد.

فصل دوم: ارزیابی بخش‌های مرتبط با رشته علمی دانشجو شامل:

1ـ موقعیت رشته دانشجو در واحد صنعتی با بررسی جزئیات سازمانی رشته دانشجو در واحد صنعتی

2ـ بررسی شرح وظایف رشته دانشجو در واحد صنعتی

3ـ امور جاری در دست اقدام

4ـ برنامه‌های آینده

5ـ تکنیک‌هایی که توسط رشته موردنظر در واحد صنعتی بکار می‌رود.

6ـ سایر مواردی که توسط استاد کارآموزی مشخص می‌گردد.

نکته: حداقل دو ششم زمان کارآموزی باید به بررسی موارد فوق اختصاص یابد.

فصل سوم: آزمون آموخته‌ها و نتایج

در این مرحله که با تصویب استاد کارآموزی و سرپرست در واحد صنعتی صورت می‌پذیرد و حداقل سه ششم زمان کارآموزی را به خود اختصاص می‌دهد، دانشجو بیشتر به محیط کار رشته عملی خود پرداخته و آموخته‌های خود را عمل می‌آزماید و به تحلیل و بررسی عمیق‌تری در مورد مکان و موضوع کارآموزی پرداخته و پیشنهادهایی را برای بهبود وضعیت ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که دانشجو باید از هر نوع اقدام مستقیم در خط تولید یا سیستم جداً خودداری نماید.

9) صفحه آخر: محتوی کلیه منابع مورد استفاده و نام اشخاصی باشد که راهنمائیهای لازم را معمول داشته‌اند. (به ترتیب حروف اول نام خانوادگی نگارندگان آنها و ابتدا منابع فارسی و سپس منابع لاتین نوشته شود)

10) پیوستها

11) الصاق فرم‌های شماره 1 و 2 و 3

12) فرم نوشتن باید مطابق آئین نگارش فارسی باشد. پاراگراف‌ها و جمله‌ها مشخص و دارای ارتباط مناسب بوده و تقسیم‌بندی بخش‌ها و فصل‌ها و زیرفصل‌ها به طور منطقی باشد.

13) جهت طبقه‌بندی و تشخیص سریع‌تر گزارش کارها لازم است دانشجو متناسب با رشته خود و با توجه به جدول زیر به انتخاب رنگ جلد گزارش کارآموزی اقدام نماید.

رشته

تحصیلی

حسابداری

خدمات مسافرتی

و جهانگردی

- الکترونیک

- الکتروتکنیک

صنتی

- برق – قدرت

- ساختمان

- معماری

- تأسیسات

- ساخت

و

تولید

شیمی

کاربردی

- گرافیک

- نقاشی

- کامپیوتر

رنگ جلد

طوسی

قهوه‌ای

زرشکی

سورمه‌ای

مشکی

سبز

آبی

سفید

 

ج) مراحل نهایی و نحوه ارائه گزارش کارآموزی

1) تایید استاد کارآموزی در صفحه اول گزارش کارآموزی

2) تحویل گزارش کارآموزی و گواهی اتمام آن و همچنین یک نسخه از فرم شماره 3 به همراه یک عدد CD از گزارش کارآموزی به دفتر ارتباط با صنعت

3) تحویل گزارش کارآموزی به کتابخانه دانشگاه پس از تأیید دفتر ارتباط با صنعت

با آرزوی توفیق روزافزون شما در کسب مهارتهای علمی و عملی

چکیده

بخش اعظم عمر ما، در فضاهای داخلی بناها سپری می‌شود که به کمک ساختارها و جداره‌ها شکل گرفته‌اند. این فضاها، محیطی را ایجاد می‌کنند که بسیاری از فعالیت‌های ما در آن صورت می‌گیرد؛ کما این که آنچه بر بنا روح می‌بخشد هم، فضای داخل آن است.

این گزارش ماهیت و طراحی فضای داخل یک رستوران را مورد مطالعه قرار می‌دهد. هدف از گردآوری این مطالب، معرفی مهمترین عناصر تشکیل‌دهنده‌ی محیط داخل یک رستوران است که در آن مشخصات هر یک از این عناصر به صورت کلی با توجه به استانداردهای موجود ذکر شده و روش‌هایی جهت گزینش و سازماندهی آن‌ها در الگوهای طراحی ارائه شده است در گزینش هر یک از این روش‌ها دو موضوع مورد تأکید قرار گرفته است یکی طراحی رستوران با توجه به عناصر تشکیل‌دهنده براساس ضوابط و استانداردها و دیگر طراحی رستوران و چگونگی ظاهر رستوران از نظر ساختاری و زیباشناختی فضاها.

فصل اول:‌ مربوط تاریخچه سازمان و کاربری و فرآیند تولیدی آن.

فصل دوم: مربوط می‌باشد به چگونگی پیدایش اولیه یک رستوران و پیشینه تاریخی آن.

فصل سوم: تحت عنوان «وا‍ژه رستوران و رستوران‌داری» می‌باشد.

فصل چهارم: با عنوان «طراحی رستوران ظاهر ساختمان» روشی را مورد بررسی قرار می‌دهد که طی آن می‌توان نیازهای از پیش تعیین شده و موردنظر را تجربه کرد.

فصل پنجم: «بخش‌های حماسی گیلگش» چگونگی شکل‌گیری یک رستوران با توجه به داستان حماسی آن منطقه می‌باشد.

فصل ششم: جمع‌آوری یک سری اطلاعات از استانداردها در فضاهای مهمانپذیر با توجه به روش‌های تجربی معماران و کاربردهای فضاها

فصل هفتم: تحت عنوان “Fast Food” نمونه کار ارائه شده نگارنده می‌باشد.

اصولاً پرداختن به مقوله طراحی رستوران که از نوع ساختمان‌های مختلف و متفاوت می‌باشد نیازمند به مطالعات جامع در خصوص جذب مشتری، محل قرارگیری، سطح کیفی، میزان تقاضای مراکز اطراف و ... که هر کدام از این عوامل به نوبه خود از اهمیت خاصی برخوردار است. در طراحی یک رستوران به دلیل اینکه از چه نوع کاربری باشد عوامل بسیاری نقش دارند که با یک آرشیتک همکاری می‌نمایند به عنوان مثال در طراحی فضاهای عرضه نوشیدنی و غذا، مسئولین مربوط به این امر هستند که نحوه چیدمان فضاهای داخلی و یا عناصر مورد استفاده را طراحی می‌کنند و یا نظر می‌دهند. در رستوران‌های ارزان قیمت اصرار بر طرح‌های اقتصادی است در حالی که در رستوران‌های درجه یک و لوکس نهایت تلاش در جهت کارایی خوب طرح انجام می‌پذیرد.

فصل اول: آشنایی کلی با مکان کارآموزی شامل:

1ـ تاریخچه سازمان

2ـ نوع محصولات تولیدی یا خدمات

3ـ شرح مختصری از فرآیند تولید یا خدماتی

تاریخچه سازمان

این سازمان به نام شرکت عمران عرصه مهر از سال 1384 به مدت دو سال هست که فعالیت خود را به صورت جدی شروع کرده است و از تاریخ ثبت به مدت نامحدود تعیین شده است.

نوع محصولات تولیدی یا خدمات و شرح مختصری از فرآیند تولید یا خدماتی

اجرای اتبیه‌های بتنی و فلزی و ساختمانی و تأسیساتی و راه و صنعتی و مشارکت در ساخت و احداث مسکن انبوه‌سازی، مشارکت در مسکن و راه‌سازی و زیرسازی، آبرسانی، لوله‌سازی، آسفالت معابر و لوله‌گذاری صنعتی محوطه‌سازی، خاک‌برداری، احداث ساختمان تجاری مسکونی و بیمارستانی و پروژه‌های نفت و گاز ساخت و ساز بست‌های فشار قوی و ضعیف شبکه آبرسانی و فاضلاب و تصفیه‌خانه‌ها و تأسیسات شهری و پروژه‌ها برقی و مکانیکی و اجرای زیرسازی خطوط راه آهن و خدمات مربوط به امور شهری ازقبیل فضای سبز و رنگ‌کاری مبلمان و عمران ان طراحی نقشه‌کشی و نقشه‌برداری جاده و صادرات و واردات ماشین‌های سبک و سنگین و صنعتی و مصالح ساختمانی و کلیه کالاهای مجاز بازرگانی (اخذ وام از کلیه بانک‌های داخلی و خارجی ایجاد شعب در کلیه استان‌ها)

فصل دوم

ـ پیشینه خدمات پذیرایی

سابقه تأمین غذای مسافرین، تاریخچه‌ای بسیار کهن دارد و سابقه آن به 4000 سال پیش، از میلاد مسیح می‌رسد که در آن زمان مراکزی برای عرضه غذا و نوشابه بوجود آمد که در هنگام حکومت پادشاهان روم، یونان و روم شرقی رونقی فراوان داشت، در سده 16 گونه‌های مختلفی از کلیه قهوه‌خانه در انگلستان بوجود آمد که در زمان‌های معین غذاهایی را ارائه کرد، در سال‌های آخر سده 18، واژه رستوران برای نخستین بار در فرانسه (پاریس) بکار برده شد، ولی اولین سالن غذا‌خوری به مفهوم امروزی در ایالات متحده آمریکا در دلمانیکو به سال 1834 میلادی گشایش یافت که به شیوه انگلیسی‌ها غذا و نوشابه را به مشتریان ارائه می‌کرد.

در ایران کهن در کنار امکانات اقامتی، تسهیلاتی نیز جهت پذیرایی مسافران در نظر گرفته شده بود که سابقه آن به قبل از هخامنشیان برمی‌گردد که متأسفانه اطلاعاتی از آن زمان در دسترس نیست، در زمان هخامنشیان نسبت به ایجاد ایستگاههای شاهی در مسیرهای ارتباطی که در آن از مسافران نیز پذیرایی می‌شد، همت می‌گماشتند. در زمان سلوکیان نیز در فواصل معین در مسیر راهها، آب انبار و کاروانسراهایی برای استفاده از مسافران بنا شده بود که این روند در دوران اشکانیان و ساسانیان نیز ادامه داشت. در شروع دوران اسلامی در ایران احداث بناهای عام المنفعه مربوط به مسافران، سیاحان و برقراری موقوفات جهت پذیرایی آنان، کاملاً رواج داشت. در فاصله سلطه مغولان و یورش تیمور، با ندرت رسیدن جنبش تصوف در کنار خانقاهها، مراکزی را نیز برای نگهداری سکنی، پذیرایی و اطعام واردین تخصیص داده بودند. در زمان صفویه در کنار کاروانسراها برای تأمین آب آشامیدنی مسافران، خصوصاً در نواحی کویری و نقاط کم آب، آب انبارهایی بزرگ با بادگیر بنا گردیده بود تا آبی خنک و گوارا در دسترس مسافران قرار گیرد زمان نیز مسافران می‌توانستند، آذوقه و ارزق موردنیاز خود را به اقتضاء فصل، به قیمت خوب از کاروانسرا و یا روستائیان اطراف که در مسیر مسافران قرار می‌گرفتند ابتیاع نمایند، در مسیرهایی که کاروانسرا وجود نداشت. منازل اهالی، وسایل استراحت مسافران را فراهم می‌نمودند و چون اجازه دریافت کرایه و پول را نداشتند از بابت فروش ارزاقی که برای مسافرت تهیه می‌کردند وجوهی را اخذ می‌کردند.

در زمان صفویه تمامی افراد در منازل خود مطبخ نداشتند و به آشپزخانه‌های عمومی می‌رفتند و در آنجا پلو یا هر چه که می‌خواستند برای شام خود خریداری می‌کردند، که در سرتاسر شهرها، خصوصاً اصفهان تعداد زیادی از این نوع آشپزخانه‌ها وجود داشته که هر یک فقط یک نوع غذا را ارائه و به فروش می‌رساندند، این مطبخ‌های عمومی که به شکل دکان در قسمت داخلی با پرده‌ای جدا شده و مشتریان بر روی یکی دو تخت و یا نیمکتی که روی زمین به اندازه سه پا ارتفاع داشته و با قالی پوشانیده شده بود، غذای خود را صرف می‌کردند. قهوه‌خانه‌ها نیز در دوران صفویه بسیار مهم و مجلل بودند. این محل‌ها عموماً مراکز اجتماع و محل تفریح مردم بوده است که در آنجا قهوه به طرز بسیار تمیزی با سرعت تمام و احترام، تقدیم مشتریان نشسته بر روی سکوها، می‌شده است. در قهوه‌خانه‌ها مردم به اعبت می‌پرداختن و ضمن انجام چند بازی، توجه به سخنان ملایان، درویشان و یا شاعران، نیز رواج داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.