سیمافایل

دانلود مقاله ، پروزه ، پایان نامه ، کارآموزی، تحقیق

سیمافایل

دانلود مقاله ، پروزه ، پایان نامه ، کارآموزی، تحقیق

گزارش کارآموزی شرکت صنایع چدن پارس

گزارش کارآموزی شرکت صنایع چدن پارس

گزارش کارآموزی شرکت صنایع چدن پارس

گزارش کارآموزی شرکت صنایع چدن 


نگهداری و تعمیرات (نت)
در نمودار ۱
تعریف برنامه ریزی: (تعریف کلی)
مراحل برنامه ریزی شامل
خصوصیات واحدهای فنی در سازمانهای متعلق ایران
اشکال در ایران: (دلایل ضعیف بودن نگهداری و تعمیرات در ایران)
برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات
الف) نگهداری maintenance
ب)تعمیرات Repaires
مدیریت فنی نت
تروتکنولوژیTerotechnology
اهداف اصلی مدیریت فنی
اهداف فرعی نت
ارتباط سازمان نگهداری و تعمیرات با دیگر ارگانها
نگهداری و تعمیرات دارای هسته های زیر است
نمونه ای از سیستم های ارتباطی نگهداری و تعمیرات
مزایای سیستم متمرکز
انواع روشهای نگهداری و تعمیرات
نگهداری و تعمیرات به بهبودی (I.M) improvement maintenande.
وظایف کلی
نگهداری و تعمیرات اصلاحی (CM) Corrective Maintenance
نگهداری و تعمیر پیشگیری: Preven tive maintenance
راهکارهای اتوماتیک کردن سیستم خنک کننده ‌ی تابلوی برق کوره ها
سطح سنج
استفاده از ابزار مکانیکی

 

قطعاتی که تا به حال در این واحد تولید گردیده به شرح زیر می باشد:

شکش در 3 نوع چدنی

انواع شیرآلات شبکه‌ی آب رسانی کشور(حدود 30 قطعه)

لوله‌ی آب تحت فشار (سایز (SIZE) 100 میلی متر)

قطعات سنگ شکن ها شامل انواع چکشها، سندانها، زره ها و …

قطعات خودرو شامل:

1)دیسک ترمز پژو 405

2)سگدست (شغالدست) پژو 405

3)دیسک ترمز پژو RD

4)سگدست (شغالدست) پراید

5)توپی چرخ جلوی پیکان

6)انواع میل لنگها(پیکان، نیسان، مزدا و …)

7)محفظه ای دیفرانسیل (دیفباکس) پژو 405

8)کله گاوی پیکان

9)محفظه‌ی دیفرانسیل (دیفباکس) پیکان

10)قطعات کامیون بنز شامل:

سر سیلندر، پره‌ی چرخ جلو، پره‌ی چرخ عقب، توپی چرخ جلو، توپی چرخ عقب، درپوش کله گاوی، پوسته‌ی پنیون عقب، پوسته‌ی میانی کله گاوی.

هم اکنون به غیر از قطعات پیکان و میل لنگها و شمش و شیرآلات، باقی قطعاتی که در بالا ذکر شد، تولید می گردند.)

نگهداری و تعمیرات (نت)

با احداث هر کارخانه ای و انجام سازماندهی در آن تعدادی نیز بعنوان تعمیرکار ماشین آلات بکار گمارده می شوند. بدین امید که وسایل و تجهیزات تولیدی همواره سالم و قابل بهره برداری باشند.

بعبارتی‌یک ماشین سالم از هر حیث اولاً می تواند کیفیت محصول تولیدی را تضمین کند بعبارتی سطح اطمینان محصول تولیدی بالاست بعنوان مثال تنظیم زننده با میله‌های اجاقی در ماشین آلات حلاجی، تنظیم قطعات مختلف در کادرینگ، تنظیم فواصل غلتکی در نواحی کششی و … تنظیم فشار غلتکی و … که هر کدام از آنها می‌تواند روی کیفیت محصول تولید و سطح اطمینان آن (فاصله L-c-L، u-c-L) را مشخص کند. (البته بایستی در نظر گرفته شود که هر ماشین‌یک سری نایکنواختی افزوده روی محصول خواهد داشت.)

ثانیاً: کمیت و بهره وری تولید ماشین در حداکثر مقدار ممکنه است (به تولید اسمی نزدیک است.) بعنوان مثال ماشین ها فقط در زمان های اجباری ناچاراً متوقف می‌گردد. مثلاً داف بالش در ماشین های بدون داف اتوماتیک، زمانهای بیکاری کارگر، زمانهای خرابی اولیه و … و در کل توفقات فنی کاهش خواهد داشت.

ثالثاً: داشتن‌یک ماشین سالم و نگهداری مناسب از آن، افزایش عمر ماشین را با همراه خواهد داشت که این پارامترها روی قیمت تمام شده مؤثرند.

بنابراین در کل نگهداری و تعمیرات روی دو پارامتر کمیت و کیفیت تولیدی اثرات مستقیم دارند و آن دو پارامتر روی قیمت تمام شده محصول و بازاریابی و رقابت در بازار مستقیماً مؤثر می باشد پس داشتن‌یک سیستم نگهداری و تعمیر مناسب می‌تواند نقش بسزائی را با توجه به موارد فوق داشته باشد.

(سطح اطمینان برای محصولات مختلف متفاوت است.)

نتیجه ای که مقدمتاً گرفته می شود این است که برای بقاء و حیات‌یک صنعت‌یا‌یک کارخانه صنعتی داشتن‌یک سیستم نگهداری و تعمیر الزامی است.

حجم‌یک سیستم نگهداری و تعمیر ارتباط مستقیم با حجم کارخانه و فعالیتهای آن و میزان پیچیدگی تکنولوژی آن دارد در کل هرچه کارخانه از واحدهای مختلف که هر کدان دارای فعالیتهای متفاوت هستند و تکنولوژی آنها پیشرفته و پیچیده باشد نیازمند سیستم نگهداری و تعمیر مدون تر و قویتر خواهد بود و‌یا بایستی باشد. در حال حاضر اکثر صنایع کشور فاقد چنین سیستمی بوده و‌یا ارزش و اهمیت کافی و وافی به آن داده نمی شود. و شاید‌یکی از دلایل رکود صنعت نساجی کشور در حال حاضر عدم رقابت با اجناس کشورهای دیگر می باشد که می تواند‌یکی از دلایل شکست در این بازار اهمیت ندادن‌یا کم دادن‌یا اصولاً نداشتن‌یک سیستم تعمیر و نگهداری مدون می باشد.

ضمناً هنوز در اکثر کارخانجات نساجی کشور جایگاه نگهداری و تعمیرات مشخص نیست و افراد مناسب در این پست ها بکار گرفته نمی شوند. سطح سواد علمی پائین دارند‌یا فقط بصورت تجربی فقط رفع عیب را انجام می دهند و کلاً کارخانجات دارای برنامه ریزی نگهداری و تعمیر نمی باشد.

اصولاً اهمیت نگهداری و تعمیر وابسته به نوع تکنولوژیاست طبق منحنی زیر:

1-حرکت مکانیزم بسمت خودکار شدن، احتیاج به نیروی تولیدی کمتر و نیروی فنی بیشتر می شود.

2-حجم سرمایه گذاریها و سرعت تولید و همچنین بروز خرابی ها و خسارات افزایش می‌یابد و مثال ریسندگی مدرن.

3-بالا رفتن قیمت ماشین آلات و قطعات‌یدکی ایجاب می کند که مصرف قطعات و بعبارتی میزان استهلاک قطعات کمتر گردد.

بنابر این وجود‌یک سیستم مدرن نگهداری و تعمیرات الزامی است.

درصد نیروی نگهداری و تعمیرات به کل پرسنل با روند رشد تکنولوژی رو به افزایش داشته و در اثر صنایع درصد نیروهای نگهداری و تعمیرات تا دو برابر نیروهای تولید.

پس هرچه سیستم خودکارتر شود نیروهای مؤثر در امر تولید کمتر می شود. و اهمیت مدیریت نگهداری و تعمیر و مهارت کارکنان آن افزایش می‌یابد بعنوان مثال در صنعت نساجی فعلی اکثر دستگاهها مکانیکی و الکترونیکی است در حالیکه در قبل اکثر ماشین آلات فقط مکانیکی صرف بوده نگهداری و تعمیر در اموران ماشین آلات تولید و تأسیسات وارداتی و ساختمانها و غیره فعالیت دارد. ضمناً داشتن‌یک سیستم نگهداری و تعمیر خوب بمعنای صفر شدن خرابی و از کار افتادگی ماشین آلات و تأسیسات صنعتی نیست بلکه کاهش خرابی آنها و مبل به صفر نمود نخرابی ها است که احتیاج به‌یک برنامه مدون دارد.

اهمیت امر نگهداری و تعمیر زمانی مشخص می شود که طبق آمار دهه سالهای 1960، هزینه سالیانه نگهداری و تعمیرات در کارخانه های تولید ماشین آلات، بالغ بر سه میلیون پوند بود که بیش از هزینه های بهداشتی ملی در کل کشور انگلستان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.